به طور متوسط برندها در هر هفته ۶ تصوير جديد را روي صفحه خود منتشر ميكنند. به عبارت ديگر، صفحات اين برندها در سال ۳۰۰ پست مختلف را منتشر ميكنند! وقتي چنين حجمي از محتوا را در صفحه خود منتشر ميكنيد، تشخيص اينكه پست بعدي شما چه چيزي باشد و تا به حال چه پستهايي را منتشر كرديد، بسيار سخت خواهد شد.
به طور متوسط برندها در هر هفته ۶ تصوير جديد را روي صفحه خود منتشر ميكنند. به عبارت ديگر، صفحات اين برندها در سال ۳۰۰ پست مختلف را منتشر ميكنند! وقتي چنين حجمي از محتوا را در صفحه خود منتشر ميكنيد، تشخيص اينكه پست بعدي شما چه چيزي باشد و تا به حال چه پستهايي را منتشر كرديد، بسيار سخت خواهد شد.
اينجاست كه بايد با ساختن يك تقويم محتوايي براي توليد محتوا در اينستاگرام مناسب هم در وقت خود صرفهجويي كنيد و هم حضور خود را در اينستاگرام به درستي مديريت كنيد. در تقويم خود نوع محتوايي كه قرار است كار كنيد (موضوع پست، اينكه عكس است يا ويديو و …) را مشخص كنيد و علاوه بر آن، كپشن، هشتگها و زمان انتشار پست را نيز بنويسيد. تنها با برنامهريزي و تدوام است كه در اينستاگرام به موفقيت ميرسيد. احتمالا اگر تقويم محتوايي نداشته باشيد، دست به دامن پستهاي لحظه آخري ميشويد كه خيلي از استانداردهاي شما را زير پا ميگذارند.
تحليل رقابتي در اينستاگرام
بنابراين ابتدا بايد بفهميد چه چيزي و چه موقع بايد ارسال كنيد. يكي از بهترين راه ها براي برنامه ريزي محتواي شما ، تجزيه و تحليل رقبا و ساير حساب هاي اينستاگرام شما است. در اينجا برخي از مزاياي تجزيه و تحليل رقابتي اينستاگرام وجود دارد:
- اين به شما كمك مي كند KPI هاي خود را ايجاد كنيد
- به شما ايده هايي براي ايجاد محتوا مي دهد
- مقرون به صرفه و صرفه جويي در وقت (با ابزار مناسب)
چه نوع مطالبي را بايد در اينستاگرام ارسال كنيد؟
مي توانيد از نمايه اينستاگرام هر يك از رقبا عبور كرده و نرخ تعامل آنها را به صورت دستي محاسبه كنيد. از ويژگي تجزيه و تحليل NapoleonCat براي توليد خودكار آمار و گزارش از عملكرد رسانه هاي اجتماعي رقبا استفاده كنيد. خواهيد ديد كه كدام يك از پست هاي آنها بالاترين نرخ تعامل را ايجاد مي كند و بيشترين استقبال را از مخاطبان آنها دارد - كه احتمالاً با پست هاي شما همپوشاني دارند يا بسيار شبيه آنها هستند. ساعتهاي بي شماري از كار خسته كننده صرفه جويي شده است.
چه زماني بهترين زمان ارسال پست در اينستاگرام است؟
همين روش در مورد يافتن بهترين زمان براي ارسال نيز اعمال مي شود. شما مي توانيد به راحتي بررسي كنيد كه رقباي شما چه تعداد پست را منتشر مي كنند و همچنين در چه زماني آنها را به اشتراك مي گذارند. به ياد داشته باشيد كه مناطق زماني شما ممكن است متفاوت باشد ، بنابراين هنگام انجام تجزيه و تحليل مراقب جزئيات كمي باشيد.
جدا از اينكه چه زمان و چه زماني بايد ارسال كنيد ، تجزيه و تحليل رقابتي NapoleonCat همچنين به شما در كشف اين موارد كمك مي كند:
- چه نوع محتوايي (عكس ، فيلم ، چرخ فلك و غيره) را بايد ارسال كنيد
- چه گروه هايي را بايد هدف قرار دهيد (براساس تجزيه و تحليل جمعيت شناسي مخاطبان رقابت شما)
- هر چند وقت يكبار بايد به روزرساني ها را ارسال كنيد
- كدام هشتگ ها بهترين عملكرد را دارند
بسيار خوب ، پس از دانستن همه موارد و زمان ها ، آماده خواهيد بود كه آن را عملي كنيد. شما به يك تقويم محتواي اينستاگرام نياز خواهيد داشت - و بهترين كار اين است كه با يك ابزار برنامه ريزي نيز ارائه شود. ما به تازگي ويژگي جديد برنامه زمانبند اينستاگرام خود را براي كمك به بازارياب هاي رسانه هاي اجتماعي مانند شما راه اندازي كرده ايم.
منبع:
https://napoleoncat.com/blog/instagram-content-calendar/